Naučte sa efektívne spravovať vaše sociálne siete
22. marca 2017 0 komentárov

Spravovať sociálne siete nie je naozaj jednoduché. A kto tomu neverí, ten uverí a kto to vedel už dávno, ten si to len overí. Hneď vám povieme prečo. Ak ste teda pripravení dozvedieť sa informácie zo zákulisia, pohodlne sa usaďte a čítajte.
Hneď v prvom kroku musíte zahodiť mylnú predstavu, že spravovať sociálnu sieť sa rovná tomu, že napíšem raz za čas príspevok s pár vetami na Facebook a je vybavené. Poviete si, ale prečo nie? Pre toto. Ak chcete, aby vám sociálna sieť slúžila, tak ako si želáte, aby bol o príspevky záujem, ľudia ich komentovali, lajkovali a zaujímali sa o to, čo zdieľate, musíte si celú komunikáciu a jej štýl vopred premyslieť a naplánovať. My sme vám spísali návod s pár tipmi, ako spravovať svoje sociálne siete zaujímavo, pri tom efektívne a zároveň z toho nezošedivieť.

1. Odpovedzte si na otázku „čo je mojim cieľom“?
My už teraz vieme odpovedať za vás. Keďže pôsobíte v HoReCa segmente, vašim cieľom bude určite propagácia vášho hotela/reštaurácie v digitálnom svete. Chcete si vybudovať svoje meno, ukázať, čo všetko ponúkate, budovať si vzťahy s vašimi súčasnými zákazníkmi a najlepšie by bolo získať si aj nových.

2. Ak viete cieľ, zvoľte si vhodné sociálne média
Vo vašom prípade by sme odporučili určite tú najznámejšiu sieť Facebook, ktorý má obrovský potenciál a mnoho aktívnych denných užívateľov. Môžete na ňom uverejňovať fotky, videá, články, súťaže a mnoho iného. Druhou vhodnou sieťou je Instagram, ktorý je lákavý vďaka svojmu vizuálnemu obsahu, čo môžete využiť vo svoj prospech. Lebo dnes sa fotí všetko, všetko pekné. Pekne prestretý stôl, neodolateľný dezert, capuccinno v peknej šálke, zaujímavá hotelová izba či krásny hotel. Takýto obsah môžete uverejňovať sami alebo ho budú pridávať priamo vaši zákazníci prostredníctvom hashtagov.

3. Bez vlastného štýlu a stratégie to nepôjde
Zmapujte si konkurenciu a premyslite si, akú vlastnú identitu si vytvoríte zase vy. Mala by byť jednotná, aby ste boli už na prvý pohľad identifikovateľný. Možno si teraz hovoríte, dobre, dobre a čo to presne znamená? Celé je to o výstižnom logu, rovnakom fonte (type písma), vizuálnej podobnosti, teda o vkusnej grafickej jednote. Tiež sa rozhodnite, či budete komunikovať uvoľnene priateľsky alebo skôr vážnejšie, či použijete slang, tykanie alebo vykanie.

4. Pútavý obsah je základ
Bez neho môžete úspech rovno zabudnúť. Musíte myslieť na to, že by mal byť pestrý a zameraný na budovanie brandu. Je vhodné striedať fotky, videá, zaujímavé články a novinky. Tiež si uvedomte, že aj keď sociálne siete slúžia aj na podporu predaja vašich služieb, ľudí nebaví, keď im stále niečo predávate a podsúvate pod nos. Práve preto sa prispôsobte fanúšikom a ponúknite im obsah, pri ktorom sa zabavia a niečo nové sa dozvedia. Ukážte im vaše zákulisie, keď sa vám niečo podarí, ale aj nepodarí. Z času na čas môžete zariskovať a uverejniť niečo odvážnejšie, následne si pozriete, aký to malo úspech.

5. Obsah máme, no kedy a ako ho treba publikovať?
Možno sa vám to nezdá dôležité, ale aj toto je jeden z faktorov, ktorý ovplyvňuje úspešnosť príspevkov. Musíte poznať svoju cieľovú skupinu a tiež vedieť, v ktorých dňoch a časoch je online, v ktoré dni sú príspevky najviac komentované či lajkované.

6. Aj platená reklama má svoje miesto
Chcete zvýšiť dosah svojich príspevkov, aby sa dostali k čo najväčšiemu počtu ľudí? Na to sa využíva platená propagácia. Nie je to ale len o tom, že stlačím jedno tlačidlo „propagovať“. Je to priam alchýmia. Musíte vedieť komu chcete niečo propagovať, akým regiónom, mestám, vekovým kategóriám, ženám či mužom, aké majú záujmy, či majú s vašou stránkou nejaké prepojenie, aký rozpočet je vhodný, na ako dlho je potrebné reklamu cieliť.

7. Analytika údajov
Jednými zbožňovaná, inými nenávidená. Áno, myslíme tým čísla a zase čísla. Ale tie vám prezradia veľa! Dozviete sa ako sa darí vašej stránke, aký bol dosah príspevkov, teda koľko ľudí ich videlo, koľko ľudí sa prekliklo na váš web, aká bola úspešnosť vašej platenej reklamy a mnoho iných údajov. Vďaka tomu zistíte, čo na vašich fanúšikov platí a čoho sa treba v budúcnosti vyvarovať. Nebudeme vám klamať, naučiť sa to, je beh na dlhé trate.
Ak ste sa dostali v čítaní až sem, tak vám určite osud vašich sociálnych médií, nie je ukradnutý. Na záver máme ešte pár tipov, ktoré určite stoja za to, zapísať si ich poriadne za uši:
– svoj profil na sociálnych sieťach vyplňte čo najpodrobnejšie,
– komunikujte pravidelne, zo začiatku aspoň trikrát do týždňa, neskôr aj viac, ale maximálne 2 príspevky denne, no nie hneď po sebe, otravné profily nemá nikto rád, vyhnete sa aj tomu, že vás niekto prestane sledovať,
– svoju komunikáciu založte na dôveryhodnosti so zákazníkmi, ukážte im, čo za normálnych okolností nevidia, ponúknite im obsah, na ktorý sa budú tešiť, naučte ich niečo nové, dbajte na originalitu,
– úspešné príspevky môžete opakovať, nemyslíme tým úplne ako cez kopirák, ale úspešné video môžete zmeniť na infografiku, článok a podobne,
– robte súťaže, ľudia sa radi zapoja, keď získajú niečo zdarma,
– ukážte fanúšikom, že sú vašou súčasťou, nechajte ich vyjadriť svoj názor, spýtajte sa ich, čo sa im páči, nepáči, čo nové by navrhli,
– odpovedajte na otázky fanúšikov, ich komentáre a správy, aj na tie, ktoré nie sú vždy príjemné, dbajte na to, že vaše odpovede vidia aj ostatní, preto si odpovede premyslite dopredu, aby vám neurobili viac škody ako osohu,
– žiadne chyby, zlý pravopis, preklepy, nechcete predsa pôsobiť neseriózne,
– vyberte si správny čas postovania,
– môžete sa vyjadrovať k aktuálnym témam, vyhýbajte sa však tým sporným, jedna časť fanúšikov vás síce bude milovať, no tú druhú možno definitívne stratíte,
– nie je dôležitá kvantita fanúšikov, ale ich kvalita, načo vám ich bude 5000, keď len 100 z nich bude pre vás relevantných a využijú niekedy v budúcnosti vaše služby,
– nezabúdajte na ľudskosť, komunikujete s ľuďmi, takými ako ste vy, myslite na to!

Tak čo, stále si myslíte, že spravovať sociálne siete je jednoduché? Toto bol doslova návod „z rýchlika“, ako by ste si mohli spravovať sociálne siete vášho hotela či reštaurácie sami. Tí, ktorí by to predsa len radšej prenechali skúsenejším, nech sa nám ozvú a radi im s tým pomôžeme.

DISKUSIA

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

VYBERÁME Z REFERENCIÍ

Môžete sa spoľahnúť na individuálny prístup a vynikajúce odborné služby. S ohľadom na potreby jednotlivých HoReCa zákazníkov zrealizujeme služby, ktoré Vám prinesú vyšší počet rezervácií, objednávok, zákazníkov a zvýšia kvalitu vami poskytovaných služieb.