Jedálny lístok je vizitkou gastronóma – I. časť
4. Apríla 2017 2 komentáre

Ak sa jeho prostredníctvom podarí vytvoriť vhodný výrobný program, ktorý reflektuje želania a očakávania cieľovej skupiny hostí. Pritom vplyv ponukového lístka je väčší, ako sa domnievame alebo aký sa prejavuje v bežnej praxi v podobe fádnych, štandardizovaných a často neprofesionálne zostavených a vyrobených jedálnych lístkov.
Jedálny lístok má budiť a posilňovať nákupné impulzy, zviditeľniť ponuku jedál, niekedy má pomôcť preklenúť čas pri čakaní na objednávku, dokumentovať kvalitu a atmosféru, emocionálne osloviť hosťa a pomôcť mu pri výbere. Má zdôrazniť mimoriadnu ponuku a pozdvihnúť povesť podniku.

Efektívny jedálny lístok informuje
Jedálny lístok musí vysielať smerom k hosťom informácie, ktoré ich dokážu pozitívne ovplyvniť. Bude jedálny lístok len zoznamom ponúkaných pokrmov a nápojov, alebo bude prezentovať veľkosť pokrmu, metódu prípravy, hlavné ingrediencie alebo spôsob servírovania? Bude okrem popisu pokrmov obsahovať aj informácie o prevádzkovej dobe, o spôsobe platenia, možnostiach diétnej stravy, bude propagovať produkty a služby aj iných stredísk hotela či stravovacieho zariadenia? Reštaurácia historického významu môže pripomenúť i svoju minulosť. Potlač jedálneho alebo nápojového lístka musí byť jasná a stručná. Môže zahŕňať popis ingrediencií, výnimky prípravy, ponúkané prílohy alebo oblohy. Každá položka musí byť čitateľná s vyjadrením obsahu (každé jedlo zahŕňa prílohu, zeleninu a pod.). Často sa stáva, že si zákazník v záujme starostlivosti o svoje zdravie objedná ako predkrm miešaný šalát a pri objednávke hlavného jedla ho neupozornia, že pokrm obsahuje veľkú časť miešaného šalátu, ktorý si objednal ako predkrm. Naopak, presný popis pokrmu so sugestívnymi a lákavými slovami môže zvýšiť predaj. Jazyk jedálneho lístka by mal byť čistý, bez slangových výrazov alebo, hoci v snahe po atraktivite, aj bez negatívnych spojení či obmedzení (Napríklad: Kreditné karty neakceptujeme. – je lepšie – Vítame platbu v hotovosti.). Taktiež nie je vhodné, aby sa ponuka pre detského zákazníka zhodovala s ponukou pre seniorov.

Na prvom dojme záleží
V etape, keď je rozhodnuté o formáte, veľkosti a poňatí jedálneho lístka, je vybraná kvalita papiera, názvy pokrmov a ich umiestnenie na jednotlivých stranách, zostáva určiť, ako bude jedálny lístok vytlačený a graficky upravený. Skôr, ako padne rozhodnutie, je dobré zamyslieť sa nad nasledujúcimi bodmi:
a) celkový dojem, ktorým má lístok pôsobiť,
b) kresby alebo fotografie v jedálnom lístku,
c) či bude jedálny lístok obsahovať inzerciu alebo vkladačky.

Ak chcete uspieť, musíte sa odlíšiť od konkurencie. Prinesieme vám originálne kreatívne riešenia na mieru.

DISKUSIA

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

dep of education
21.05.2017

Remarkable! Its genuinely remarkable piece of writing, I have got much clear idea on the topic of from this piece of writing. dep of education http://educationhint.eu/

online degrees
20.05.2017

I do trust all of the ideas you've introduced to your post. They are very convincing and will certainly work. Nonetheless, the posts are too quick for novices. May you please lengthen them a little from subsequent time? Thanks for the post. online degrees http://learninghints.eu/

VYBERÁME Z REFERENCIÍ

Môžete sa spoľahnúť na individuálny prístup a vynikajúce odborné služby. S ohľadom na potreby jednotlivých HoReCa zákazníkov zrealizujeme služby, ktoré Vám prinesú vyšší počet rezervácií, objednávok, zákazníkov a zvýšia kvalitu vami poskytovaných služieb.


Chcete dostávať rady a tipy ako zlepšiť marketing, zvýšiť priame rezervácie a zabezpečiť si lojálnych klientov? Prihláste sa na odber nášho newslettra.