Jedálny lístok je vizitkou gastronóma – I. časť
4. Apríla 2017 0 komentárov

Ak sa jeho prostredníctvom podarí vytvoriť vhodný výrobný program, ktorý reflektuje želania a očakávania cieľovej skupiny hostí. Pritom vplyv ponukového lístka je väčší, ako sa domnievame alebo aký sa prejavuje v bežnej praxi v podobe fádnych, štandardizovaných a často neprofesionálne zostavených a vyrobených jedálnych lístkov.
Jedálny lístok má budiť a posilňovať nákupné impulzy, zviditeľniť ponuku jedál, niekedy má pomôcť preklenúť čas pri čakaní na objednávku, dokumentovať kvalitu a atmosféru, emocionálne osloviť hosťa a pomôcť mu pri výbere. Má zdôrazniť mimoriadnu ponuku a pozdvihnúť povesť podniku.

Efektívny jedálny lístok informuje
Jedálny lístok musí vysielať smerom k hosťom informácie, ktoré ich dokážu pozitívne ovplyvniť. Bude jedálny lístok len zoznamom ponúkaných pokrmov a nápojov, alebo bude prezentovať veľkosť pokrmu, metódu prípravy, hlavné ingrediencie alebo spôsob servírovania? Bude okrem popisu pokrmov obsahovať aj informácie o prevádzkovej dobe, o spôsobe platenia, možnostiach diétnej stravy, bude propagovať produkty a služby aj iných stredísk hotela či stravovacieho zariadenia? Reštaurácia historického významu môže pripomenúť i svoju minulosť. Potlač jedálneho alebo nápojového lístka musí byť jasná a stručná. Môže zahŕňať popis ingrediencií, výnimky prípravy, ponúkané prílohy alebo oblohy. Každá položka musí byť čitateľná s vyjadrením obsahu (každé jedlo zahŕňa prílohu, zeleninu a pod.). Často sa stáva, že si zákazník v záujme starostlivosti o svoje zdravie objedná ako predkrm miešaný šalát a pri objednávke hlavného jedla ho neupozornia, že pokrm obsahuje veľkú časť miešaného šalátu, ktorý si objednal ako predkrm. Naopak, presný popis pokrmu so sugestívnymi a lákavými slovami môže zvýšiť predaj. Jazyk jedálneho lístka by mal byť čistý, bez slangových výrazov alebo, hoci v snahe po atraktivite, aj bez negatívnych spojení či obmedzení (Napríklad: Kreditné karty neakceptujeme. – je lepšie – Vítame platbu v hotovosti.). Taktiež nie je vhodné, aby sa ponuka pre detského zákazníka zhodovala s ponukou pre seniorov.

Na prvom dojme záleží
V etape, keď je rozhodnuté o formáte, veľkosti a poňatí jedálneho lístka, je vybraná kvalita papiera, názvy pokrmov a ich umiestnenie na jednotlivých stranách, zostáva určiť, ako bude jedálny lístok vytlačený a graficky upravený. Skôr, ako padne rozhodnutie, je dobré zamyslieť sa nad nasledujúcimi bodmi:
a) celkový dojem, ktorým má lístok pôsobiť,
b) kresby alebo fotografie v jedálnom lístku,
c) či bude jedálny lístok obsahovať inzerciu alebo vkladačky.

Ak chcete uspieť, musíte sa odlíšiť od konkurencie. Prinesieme vám originálne kreatívne riešenia na mieru.

DISKUSIA

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

VYBERÁME Z REFERENCIÍ

Môžete sa spoľahnúť na individuálny prístup a vynikajúce odborné služby. S ohľadom na potreby jednotlivých HoReCa zákazníkov zrealizujeme služby, ktoré Vám prinesú vyšší počet rezervácií, objednávok, zákazníkov a zvýšia kvalitu vami poskytovaných služieb.